czwartek, 9 października 2014

Placuszki ziemniaczane z cukinią.



Brak pomysłów na drugie śniadanie lub obiad dla Waszego malucha? Hm... znam to uczucie. Właśnie dlatego powstał ten przepis :-) Prosty, szybki i zdrowy... dla mnie bomba! 




Placuszki ziemniaczane z cukinią.

Składniki:

2 średnie ziemniaki
1 cukinia
1 marchewka
pół średniej cebuli
pół szklanki mąki pełnoziarnistej
 pół szklanki mąki pszennej
2 jajka
olej sól, pieprz
reszta przypraw według upodobań
łyżka gęstej śmietany


Wykonanie:


Warzywa obrać i umyć. Zetrzeć na grubych oczkach cukinię (razem ze skórką) i marchewkę, następnie na drobnych oczkach ziemniaki i cebulę. Dodać jajka i wymieszać. Zagęścić mieszanką mąki pszennej i pełnoziarnistej.Dodać śmietanę, łyżkę oleju i przyprawy. Smażyć na oleju na złoto. Podajemy np. z ugotowanym brokułem i polane jogurtem naturalnym. Gotowe! 

P.S. Czasem nie mam pod ręką wszystkich składników, więc wkładam do miski po prostu co mam :-) Czasem bez ziemniaków, czasem bez cukinii a za to z papryką. Zdarza się, że oprócz mąki i jaj jest tam tylko marchewka :-) Smakuje równie dobrze. 


TRIK: Gdy nie mam czasu na ślęczenie nad patelnią, robię mini wersję ciasta         na placki: jedno jajo do tego warzywka, mąka i przyprawki i na patelnię.



Podzielicie się swoimi pomysłami na takie placuszki?







Brak komentarzy:

Prześlij komentarz